restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

נדחתה תביעת דיבה נגד הפעיל והעיתונאי גדעון ספירו

11 באוקטובר 2011

הניסיון של משה זר, אחד מסוחרי הקרקעות הגדולים בגדה, לסתום את פיו של העיתונאי גדעון ספירו נכשל בבית המשפט. השופטת שושנה אלמגור מבית משפט השלום בת”א דחתה את תביעת הדיבה שהגישה משה זר עוד ב-2008. תביעתו של זר התייחסה לדברים שכתב ספירו במאמר שפרסם באתר “הגדה השמאלית”, ובו כינה את זר “מגדולי שודדי הקרקעות בשטחים”.

השופטת קבעה, כי האמירה אינה הכפשה לשמה, אשר נועדה להשמיץ את התובע, כי אם ביטוי, שנועד לעורר שאלה בנוגע לאופן התנהגותו ולכשרות עסקות המקרקעין, שנעשות בין ערבים ליהודים בגדה המערבית. השופטת הטילה על זר את כיסוי הוצאות המשפט וההגנה.

בתגובה לפסק הדין אמר הסניגור עו”ד מיכאל ספרד, כי בתקופה האחרונה מתרחבת תופעה מסוכנת ביותר של שימוש בתביעות דיבה על ידי גופים ופעילים בימין, במטרה להשתיק ביקורת משמאל.

למחרת מתן פסק הדין, אישרה ועדת החוקה של הכנסת לקריאה ראשונה עוד הצעת חוק אנטי-דמוקרטית, שיזמו ח”כ יריב לוין מהליכוד וח”כ מאיר שטרית מקדימה. הצעת החוק נועדה לסתום את פיהם של עיתונאים ומבקרים ולזרוע פחד בגופי השידור, באמצעות הגדלה דרמטית של הפיצויים שבית המשפט יוכל להשית בהרשעה בתביעת דיבה, מ-50 אלף שקל ל-1.5 מיליון שקל, וזאת גם ללא הוכחת נזק.