restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

נפטר ח”כ לשעבר אילן גילאון: נשמה גדולה, לוחם לצדק חברתי ולשלום

1 במאי 2022

חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון נפטר הבוקר (ראשון) בגיל 65. גילאון כיהן כיו”ר סיעת מרצ והיה מהמחוקקים החברתיים הבולטים בכנסת. בשנים האחרונות עבר אירועים מוחיים ונאלץ להפסיק את התמודדותו  על ראשות המפלגה בשל הידרדרות מצבו הבריאותי.  הוא היה נשוי ליהודית, אב לארבעה, במשך שנים התגורר באשדוד ובשנים האחרונות ברמת גן.

גילאון נולד ב-1956 ברומניה וכשהיה תינוק חלה בפוליו ומאז סבל מנכות ברגלו. בגיל תשע עלה לישראל עם הוריו ומאז גר עם משפחתו באשדוד. עד כיתה ד’ הוא למד בכיתה טיפולית והיה תלמיד בינוני. כשעבר לכיתה רגילה, אחרי שהיה היחיד בכיתה שידע את לוח הכפל בעל פה, נבחר ליו”ר מועצת התלמידים.

גילאון היה חבר ב”שומר הצעיר”, פעיל בתנועת קמפו”ס הסטודנטיאלית השמאלית בעת לימודיו באוניברסיטה העברית ולימים כיהן כסגן ראש העיר אשדוד, עד 1999, כשנכנס לכנסת לראשונה. הוא כיהן כחבר כנסת בין השנים 1999 ל-2003 ואחר כך בין 2009 ל-2021 ועסק בעיקר בנושאים חברתיים והצטיין בקידום זכויותיהם של בעלי מוגבלויות.

בינואר 2017 עלה לכותרות מאבקו להשוואת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום, לאחר שהצליח להעביר בקריאה טרומית את הצעת החוק שלו בנושא בניגוד לעמדת הממשלה – הישג יוצא דופן לח”כ באופוזיציה. החוק נבלם בהמשך, אך הוביל להסכמות עם נציגי הממשלה להעלאת קצבת הנכות. גילאון שימש כיו”ר ועדת המשנה לנגישות. הוא נהג לומר “חבר כנסת צריך לקבל החלטות כאילו הוא זקן, עני וחולה, ולא כאילו הוא צעיר, עשיר ובריא”.

מרצ פרסמה הודעה לפיה גילאון “היה מנהיג פורץ דרך, שפעל ללא לאות בכנסת, ברחובות ובמאות הפגנות, למען המוחלשים בחברה”. מרצ הדגישה כי גילאון היה “איש עקרונות, לוחם וחבר, שהצדק, השוויון השלום ואהבת האדם – מורשתו”. לדברי ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) “חברי היקר והאהוב אילן איננו”.

“איבדנו את אילן גלאון, לוחם ערכי למען השלום והצדק החברתי, אדם עם לב ענק וחבר טוב. נמשיך כל הדרך עד שנשיג שלום, שוויון וצדק חברתי. יהי זכרו ברוך”, מסר יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש). ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) הוסיפה “אילן גילאון היה האיש שהתעקש להשמיע קולם של בעלי המוגבלויות והעובדים המוחלשים ולדרוש את זכויותיהם. האדם העוקצני והציני אך מלא החמלה שנלחם על עקרונותיו.  אפילו כשלא הסכמנו על הכל – חבל שאין בכנסת רבים כמוהו”. ח”כ לשעבר דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) הביע “צער עמוק על מותו של אילן גילאון, חבר אהוב שלי. אילן היה שותף אמיתי, נשמה גדולה, לוחם לצדק חברתי ולשלום. זוכר כל-כך הרבה רגעים מרגשים של שותפות, של מאבק, של קשיים ושל הישגים. אחסר אותו מאד”.