restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

נצרת: מאות השתתפו באירוע לזכרו של תופיק זיאד לציון 30 שנה למותו

6 ביולי 2024

מאות השתתפו בערב לזכרו של המנהיג הקומוניסטי תופיק זיאד שהתקיים בסוף השבוע (5.7) בקולנוע סינמאנא בנצרת לציון 30 שנה למותו. האירוע התקיים ביוזמת עמותת תופיק זיאד בשיתוף חד”ש ומק”י, ובהשתתפות מנהיגים פוליטיים, אינטלקטואלים ואישי ציבור מרחבי הארץ.

אולם הקולנוע בו נערך האירוע היה מלא מפה לפה. במקביל הוקרן האירוע על גבי מסך שהוצב ברחבת הכניסה לקולנוע, שם צפו בו מאות משתתפים נוספים שישבו באוויר הפתוח. נוסף לנאומים הפוליטיים ולקטעים האמנותיים שהועלו על הבמה, הוצגה באירוע תערוכה של צילומים היסטוריים מחייו של תופיק זיאד, לצד כמה מרישומיו ואף תצוגה של חפציו האישיים. באחד הדוכנים שהוצבו במקום נמכרו עותקים של התרגום הערבי לביוגרפיה של זיאד – “האופטימיסט” – שחוברה באנגלית בידי פרופסור תמיר שורק מאוניברסיטת פן סטייט. בדוכן אחר גייסו בנות נוער תרומות לקמפיין הסיוע ההומניטרי “חשוב על עזה”, המאורגן בידי מק”י וחד”ש.

בדבריו באירוע אמר יו”ר חד”ש עיסאם מח’ול: “זיאד היה גיבורן של שתי מערכות, שהחלו שתיהן בקיץ 1975. הראשונה היא מערכת ההגנה על האדמות, ששיאה בשביתה ביום האדמה אך ראשיתה בהקמת הוועדה העממית להגנה על האדמות ב-1975. המערכה השנייה הייתה הניצחון של חזית נצרת הדמוקרטית בבחירות לעיריית נצרת – היה זה ניצחון של הציבור הערבי-הפלסטיני בישראל על הממסד הישראלי ומשרתיו”. עוד הוסיף מח’ול: “תופיק זיאד היה קודם כל קומוניסט. הוא היה מנהיג לאומי ואינטרנציונליסט, ומילא את האנשים באנרגיה מהפכנית ובתקווה”.

זיאד נהרג לפני שלושים שנה בתאונת דרכים, בדרכו מיריחו לירושלים בעקבות פגישה עם יו”ר אש”ף יאסר ערפאת. נוסף על היותו מנהיג פוליטי היה זיאד משורר, ראש עיריית נצרת וחבר כנסת. הוא זכור במיוחד כאחד ממנהיגי השביתה ההיסטורית ביום האדמה ב-1976, ובשל “הגוש החוסם” שמנע מהימין להקים ממשלה ב-1992 ואפשר את חתימת הסכמי אוסלו והקמת הרשות הפלסטינית.