restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

סיעת חד”ש במועצת העיר חיפה דורשת למנות את שהירה שלבי לתפקיד סגנית ראש העיר

22 בספטמבר 2020

סיעת חד”ש במועצת העיר חיפה תפנה לראש העיר, עינת קליש רותם, בבקשה להקדים את כניסתה של חברת הסיעה שהירה שלבי לתפקיד סגנית ראש העיר ולמנותה לתפקיד כבר עכשיו. הסיבה לפנייה הצפויה: ההתפתחויות בקואליציה העירונית לאחר שנציג מרצ במועצת העיר, הרב דובי חיון, התפטר מתפקידיו כסגן ראש העיר וכמחזיק תיק התרבות – מהלך שעדיין מחייב את אישור רוב חברי המועצה. במסגרת ההסכמים הקואליציוניים בין חד”ש לסיעת חיים בחיפה של קליש רותם, אמורה שלבי להחליף את חיון ולהתמנות לסגנית ראש עיר במחצית הקדנציה.

בהצבעה על אישור תקציב עיריית חיפה לשנת 2012 נחשפו חילוקי דעות קשים בקרב מרכיבי הקואליציה, כאשר חברי הקואליציה חיון, שלבי, שרית גולן שטיינברג ויעקב פינגולד נעדרו מההצבעה ויו”ר סיעת חד”ש רג’א זעאתרה נמנע. מנגד, חבר האופוזיציה הרב אורי אוזן מסיעת ש”ס הצביע בעד אישור התקציב.

הצעד הראשון של קליש רותם בעקבות ההצבעה היתה הדחתו של חיון, אך בסביבתה של ראש העיר טוענים כי היא שוקלת להדיח גם את שלבי. חד”ש מסרה למקומון ל”כלבו – חיפה והקריות” כי חבריה מתכוונים לפנות לקליש רותם ואמרו: “לפי ההסכם, הסגנות שלנו תתחיל במרץ 2021. לנוכח ההתפתחויות האחרונות נדרוש להיכנס לתפקיד כבר השנה”.

עוד אמרו בחד”ש: “שמענו וקראנו על מגעים לסידורי עבודה כאלה ואחרים. אנחנו מאמינים שראש העיר לא תפר את ההסכם ותשמור על המסורת של שיתוף הציבור הערבי בהנהלת העיר. זו זכות ולא חסד. לגבי התקציב, כבר ב-20 באוגוסט שלחנו רשימת דרישות בנושאי חינוך, תרבות, תשתיות ועוד. לצערנו, ההיענות היתה חלקית ומאוחרת, ולכן נאלצנו להימנע, והודענו על כך מראש. לא ייתכן שמתוך 96 מיליון שקל לפרויקטים במימון של מפעל הפיס, אין אפילו אולם ספורט או אולם תרבות אחד באף שכונה ערבית. לא ייתכן שמתוך 32 מיליון שקל לבינוי מוסדות חינוך, אין בית ספר או גן ערבי אחד. לא ייתכן שתקציב התרבות הערבית עומד על 200 אלף או 300 אלף שקל לעומת 1.6 מיליון שקל לתרבות התורנית”.

עוד הדגישו בחד”ש “לא ייתכן שמתחילת הקדנציה הנוכחית אין שום תמיכה עירונית בתיאטרון ערבי. לא ייתכן שבבתי ספר ממלכתיים ערבים המבנים מתפוררים בזמן שהעירייה מתקצבת במיליוני שקלים בתי ספר פרטיים של זרמים מסוימים. אלה דברים שאנחנו דורשים כבר שנתיים וציפינו שהם יבואו לידי ביטוי בתקציב. לא יכולנו לתמוך בתקציב כזה שמתעלם בצורה כה גסה מהצרכים ומהזכויות האלמנטריות של הציבור ששלח אותנו למועצה”.