restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

סכנה לעתיד הפנסיה של מיליוני עובדים בחוק ההסדרים; התפוצצה עסקת החבילה

29 ביולי 2021

“ההסתדרות לא תאפשר לשמוט את הקרקע מתחת לרגליו של ציבור החוסכים לפנסיה”, כך הגיבו בהסתדרות לבקשתו של משרד האוצר להפסיק את רכישות אגרות החוב המיועדות לקרנות הפנסיה. הצעת האוצר בנושא פורסמה אתמול (רביעי) בפרק ההתאמות הפיסקליות במסמך הטיוטה של חוק ההסדרים.

בהסתדרות הדגישו: “המנגנון שמוצע כעת בטיוטת חוק ההסדרים מסכן את הביטחון הכלכלי של אוכלוסייה רחבה וחייב להיבחן מחדש. הגנת הפנסיה היא משימה ראשונה בחשיבותה ויו”ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, יהיה שותף לכל הידברות מול המדינה לבחינת חלופות נכונות וטובות יותר. ככל שהאוצר יבחר להמשיך עם המחטף על גב החוסכים, לא נהסס לפעול בכל הערוצים כדי לסכל את המהלך”.

משרד האוצר פרסם הצעה לרפורמות פיסקליות שילוו את התקציב בנוסף לחוק ההסדרים. סעיף אחד בולט במיוחד בתכנית האוצר הוא ביטול מנגנון איגרות חוב מיועדות בפנסיה. הטיוטה תעלה לאישור הממשלה יחד עם חוק ההסדרים והתקציב ביום ראשון הקרוב. מדובר ברפורמה שבאוצר דוחפים ליישם כבר שנים.

איגרות חוב מיועדות הן איגרות שמנפיקה המדינה בתשואה של 4.8%, ועל פי חוק מרכיבות היום כ-30% מתיק הפנסיה, כאשר המטרה היא להבטיח תשואה לחוסכים. על פי ההצעה המנגנון כולו יבוטל, ובמקומו ינפיק משרד האוצר מכשיר חלופי שיוצמד לאיגרות החוב הסחירות וישמש מעין ביטוח השקעה. המהלך עלול להביא לביטול הביטוח של החוסכים לפנסיות בכלל, ולהזרים מיליארדים לשוק ההון.

יצוין שפגישה שהתקיימה ביום שלישי בין צוותי המשא ומתן של ההסתדרות, משרד האוצר ונציגי המעסיקים הסתיימה בפיצוץ. על פי הודעת ההסתדרות, הפגישה עלתה על שרטון בעקבות דרישות חדשות ודרקוניות שהעלה הדרג המקצועי במשרד האוצר לאחר כמה שבועות של שיחות. בהסתדרות טענו שהדרישות האלה, אם יצאו לפועל, צפויות לפגוע במיליוני עובדים וגמלאים.

בר-דוד אמר אחרי הפגישה: ״עסקת החבילה היא הזדמנות חד פעמית לשקם את הכלכלה והמשק, ולכל הצדדים יש אחריות להיאבק על העסקה הטובה ביותר לציבור הישראלי. כל ניסיון להקשיח את העמדות בשלב זה פוגע בעתיד המשק הישראלי. גיליתי אחריות וממלכתיות בשנתיים האחרונות, אבל לא אתן יד לפגיעה רחבה באדם העובד ובגמלאים. תפקידנו להצעיד את המשק קדימה ולא להחזירו לאחור״. בפגישה השתתפו הממונה על השכר באוצר קובי בר-נתן, מנכ”ל האוצר רם בלינקוב, ראש אגף התקציבים באוצר יוגב גורדוס, יו”ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי ובר-דוד.