restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

סכסוך עבודה במפעל טבע: ההסתדרות הסכימה על מאות מפוטרים והייצור עבר להודו

26 בדצמבר 2021

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה במפעל קונצרן טבע בכפר סבא בעקבות הפרת הסכם העבודה הקיבוצי ופגיעה בוועד העובדים.

במכתב ששלח בשבוע שעבר יו”ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, לראשי טבע, הבהיר כי לפני מספר חודשים פנתה ההנהלה להסתדרות ולוועד העובדים וביקשה את הירתמותם לטובת מה שכונה על ידה “אופטימיזציה’ באתר בכפר סבא”. “ועד העובדים באתר כפר סבא וההסתדרות שראו לנגד עיניהם את טובת העובדים והמפעל נרתמו למהלך לא פשוט, שלאחריו נחתם הסכם קיבוצי. על פי אותו הסכם עובדים רבים מסיימים את עבודתם, ממש בימים אלה”. כתב בלו.

“לא יבשה הדיו על הניירות ואנו רואים כי כל ההסכמות כמעט מופרות. בניגוד למוסכם מוכנסים למפעל קבלנים וכן הוצאו פונקציות להודו. זאת בנוסף להתנהלות שאינה תואמת את ההסכם הקיבוצי בכל הנוגע לרשימות המפוטרים. בנוסף לכך מתברר כי המשרות שהתייתרו לדברי ההנהלה, כלל לא התייתרו וכי יש ניסיון לאחד משרות באתר לרבות שינוי הגדרות תפקיד של עובדים והוספת המשרה של העובדים שפוטרו. אם לא די בכך באתר המשרות של טבע נפתחו מספר משרות על תפקידים שעובדים פוטרו בהליך”.

עוד הוסיף בלו כי הנהלת האתר מדבררת מסרים שאינם ראויים ומנוגדים לתוכן ההסכמים הקיבוציים ואף כנגד ההסתדרות ונציגי העובדים באתר. יתרה מכך, טען בלו כי מנהלת האתר שוש נוימן פעלה במטרה לפגוע ביו”ר ועד העובדים אלירן קוזליק באופן אישי, ופנתה לחברי הוועד האחרים במטרה לברר כיצד ניתן להדיחו.

בהודעה שהוציא יו”ר ועד העובדים אלירן קוזליק לעובדים, הבהיר כי סכסוך העבודה הוכרז לאחר שהנהלת החברה לא השיבה למכתבו של בלו, והוסיף “אין לנו עוד אפשרות לשבת רגל על רגל במצב הדברים כשנעשים מהלכים מצד גורמי ניהול לפגוע בעבודה המאורגנת באתר ולהחליש את הכוח הארגוני שלנו. אנו לא נאפשר זאת”.

קוזליק הדגיש כי העובדים נתנו הזדמנות אמיתית לשיתוף פעולה עם ההנהלה ונכנסו מתחת לאלונקה להבראת האתר. “לצערנו ההנהלה לא רק שלא נתנה דוגמה אישית, היא המשיכה לכאורה את ‘חגיגות הבזבוז’ תוך קיום ישיבות וכנסים שלהם מחוץ לאתר ובבתי מלון, ואת ההירתמות שלנו פירשו כחולשה וחבל שכך”.

עוד בנושא: