restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

עדאלה דורש מרשויות האכיפה לחקור התבטאויות של נבחרים בחשד להסתה להשמדת עם

9 באפריל 2024

עדאלה, המרכז המשפטי לזכויות המיעוט במשפטי, דורש מרשויות האכיפה לחקור התבטאויות של נבחרים בחדש להסתה להשמדת עם.  הפניה שנמסרה אתמול (שני) כללה עשרות דוגמאות מתוך מאגר של יותר מ-500 פרסומים מסיתים, הועברה בחלוף למעלה מחודשיים מהחלטת הביניים של בית הדין בהאג, שהורתה לישראל לפעול להעמדתם לדין של מסיתים להשמדת עם. “לנוכח הצהרות של היועצת המשפטית ופרקליט המדינה לפיהם גורמי האכיפה בוחנים מספר מקרים, אנו דורשים לקבל דיווח על פתיחה בחקירה של התבטאויות מסיתות”, נמסר.

הפנייה של עדאלה נמסרה לשר המשפטים יריב לוין, ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, לפרקליט המדינה עמית אייסמן ולמפכ”ל המשטרה יעקב שבתאי, בדרישה לפתוח בחקירה של נציגי ציבור ואישים אחרים בחשד לביצוע עבירת הסתה להשמדת עם כפי שהיא מוגדרת בחוק הישראלי.

המכתב שהועבר באמצעות המנהלת המשפטית של מרכז עדאלה, ד”ר סוהאד בשארה, מפנה גם ל-40 דוגמאות ספציפיות של התבטאויות פומביות מסיתות מפי אישים שונים הכוללים בין היתר את נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים, חברי כנסת ורבנים. חלק מן ההתבטאויות הללו אף צוטטו בהחלטת בית הדין בהאג, בין היתר קריאתו של בנימין נתניהו לנקום את מעשי הרצח של החמאס ה-7 באוקטובר על ידי הפיכת “עיר הרשע” כלשונו, לעיי חורבות, וההפניה לציווי מהתורה “זכור את אשר עשה לך עמלק”.

יצוין שב-9 בינואר האחרון, פרסם משרד המשפטים הודעה מטעם היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה בה הבהירו כי קריאות אשר יש בהן כדי לקרוא לפגיעה מכוונת באזרחים בלתי מעורבים עלולות להוות עבירות פליליות, וכי “בימים אלה מצויים מספר מקרים בבחינה של גורמי אכיפת החוק”. לצד הדרישה לפתוח בחקירה בגין ההתבטאויות שנכללו בפנייתו, ביקש מרכז עדאלה כי ישיבו הנמענים אם נפתחו חקירות כלשהן בגין הסתה להשמדת עם, הסתה לטרור, הסתה לגזענות, הסתה לאלימות או כל עבירה אחרת בגין הפרסומים הללו או פרסומים אחרים בעלי אופי דומה.

ד”ר בשארה מסרה: “בשעה שרשויות האכיפה הקדישו מאז ה-7 באוקטובר מאמצים חסרי תקדים לצורך דיכוי שלא כדין של חופש הביטוי הפוליטי הלגיטימי של האזרחים הערבים, הן התעלמו כמדיניות מקריאות ישירות ומפורשות של אישים רמי דרג להרוג פלסטינים בלתי מעורבים בעזה. רק כאשר הובהר כי התנהלות זו עלולה לעמוד בליבו של דיון בתביעה בינלאומי המתנהלת נגד ישראל בהאג, מיהרו היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה להצהיר כי טענות מעין אלה נמצאות בבדיקה. אלא שמאז, לא נודע אפילו על חקירה אחת, לא כל שכן כתב אישום אחד, בגין התבטאויות שקראו במפורש להשמדה המונית של אזרחים תושבי עזה. קשה לנתק את ההתעלמות השיטתית מהתבטאויות של שרים בממשלה שאחראית למתקפה על עזה, לבין ההיקף העצום של הרג אזרחים בלתי מעורבים במסגרתה, בהם אלפים רבים של ילדים ונשים.”

לקריאת המכתב