restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

עדאלה: המידע על ההתגוננות בפני נגיף הקורונה אינו זמין בערבית

10 במרץ 2020

המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל – עדאלה טוען שהמידע על ההתגוננות בפני נגיף הקורונה אינו זמן בשפה הערבית. במכתב שנשלח אתמול (שני) אל מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב נאמר כי משרדו נערך לטיפול במגיפה, בין היתר, באמצעות הנגשת מידע לציבור בעניין עדכונים שוטפים אודות הנגיף, התפשטותו, מספר חולים, חוזרים מחו”ל, אמצעי ההגנה ועוד. הכל נעשה דרך האתר הרשמי של משרד הבריאות, הרשתות החברתיות, אפליקציה ואמצעי תקשורת שונים כגון הרדיו והטלוויזיה.

אך, לאחר בדיקת אמצעי הנגשת המידע עלה כי רוב המידע המונגש לציבור בישראל הינו בשפה העברית, למרות שדוברי השפה הערבית מהווים יותר מ-20% מאזרחי המדינה. עוד עולה מבדיקת עדאלה כי בעמוד משרד הבריאות בפייסבוק רק אתמול פורסמו יותר מ-15 פוסטים הקשורות לנושא הנגיף, אך כולם בשפה העברית ואין ולו עדכון אחד בשפה הערבית. בנוסף, האתר הרשמי של משרד הבריאות בשפה הערבית ותחת כותרת “הודעות הדוברות” עודכן לאחרונה רק בתחילת החודש. זאת, להבדיל מהגרסה בשפה העברית, שם ישנם עדכונים שוטפים ללא הפסקה. לדברי עדאלה “היעדר הנגשת המידע כראוי בשפה הערבית, מהווה הפרה בוטה לזכותם של דוברי השפה הערבית לבריאות, ומהווה פגיעה קשה בעקרון השוויון, ואף מהווה זלזול בחייהם של כשני מיליון דוברי השפה הערבית בישראל”.