restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ערב הבחירות: עובדי חברות התעופה הישראלית יפינו בי-ם נגד פיטורים המוניים

28 בפברואר 2020

ערב הבחירות, ביום ראשון הקרוב יפגינו עובדי חברות התעופה הישראלית בירושלים נגד פיטורים המוניים בענף. אמש הודיעה ההסתדרות כי עובדי אל על, ישראייר וארקיע יקיימו ביום ראשון בצהרים הפגנה מול הכנסת: “אנא הגיעו עם חולצות שחורות, דגלי החברה ושלטי תמיכה בתעופה הישראלית ובשמירה על הבית שלנו”, כתבה ההסתדרות לעובדי חברות התעופה. אתמול נערכה פגישה של ועד עובדי אל על עם ראשי ההסתדרות בשאלה כיצד לנהוג בעקבות התוכנית לפיטורי ענק של ההנהלה. מההסתדרות נמסר כי הם מקיימים זה כמה ימים ישיבות עם הנהלת החברה במטרה למצוא את הפתרון הטוב ביותר למשבר בחברה.

יצוין שאמש הודיע מנכ”ל אל על, גונן אוסישקין,  כי “לאור ההתפתחויות האחרונות והקיטון בפעילות החברה” הוא הנחה את סמנכ”ל משאבי אנוש בחברה “לגבש תוכנית לצמצום היקף כוח האדם בחברה בהיקף של אלף איש”. במקביל 300 עובדים בחברה ייצאו לחופשה מיידית. במכתב ששיגר לבכירים, כתב אוסישקין: “יודגש כי המטרה היא ליישם את האמור באופן מיידי”. אל על מונה יותר מ-6,000 עובדים – והפיטורים נוגעים לעובדים מכל שכבות החברה השונות.

ועד עובדי רשות שדות התעופה כינס ביום ראשון האחרון את עובדי נתב”ג לאסיפת חירום בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בעולם וההשלכות על עולם התעופה. החשש מהתפשטות וירוס הקורונה משפיע ישירות על ענף התעופה עם הפסקה של קווים ליעדים במזרח הרחוק וירידה כללית במספר הטסים. יו”ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן, מסר לעובדים כי ההנהלה והוועד דואגים למיגון ומוגנות העובדים, אך עם זאת החשש של העובדים הוא לא רק בנושא המיגון. בעונה זו של השנה, בימים כתיקונם מגייסים עובדים, אלא שלאור הירידה בתנועת הנוסעים, ברשות שדות התעופה הוחלט כי בעת הנוכחית לא יגויסו עובדים ארעיים, כמי שנה, לקראת עונת הקיץ. ברשות שדות התעופה מועסקים כ-4,000 עובדים קבועים וזמניים.

עידן אמר לעובדים כי “במקרה ובתקווה שתחול התאוששות בענף, כולנו נעבוד קשה יותר עד שיגויסו עובדים. אם המצב יימשך כך, חלק מהעובדים יעברו לחלקיות משרה או ייצאו לחופשה ללא תשלום (חל”ת) במטרה למנוע פיטורי עובדים. אני מאוד מקווה שלא ניאלץ להגיע לכך”. כמו כן הודיע עידן כי לא יהיו קידומי בדרגות ושינויים בהגדרת תפקידים. “בתקופה הזאת עלינו לעבוד קשה ובזהירות ולקוות שהמצב ישתפר בקרוב, “חלק מהעובדים יעברו לחלקיות משרה, או שיצאו לחל”ת, במטרה למנוע פיטורי עובדים. אני מקווה שלא ניאלץ להגיע לכך”, הוסיף.