restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

פידל קסטרו תקף את אחמדינג’אד על הכחשת השואה

8 בספטמבר 2010

מנהיג המהפכה הקובנית, פידל קסטרו, מתח בראיון לעיתונאי אמריקאי ביקורת על ההתבטאויות האנטישמיות של נשיא איראן, ואמר כי על אחמדינג’אד להבין מדוע הישראלים חרדים לקיומם. בראיון גם הטיל קסטרו ספק בפעולות שנקט הוא עצמו במהלך משבר הטילים בקובה ב-1962.

קסטרו אמר את הדברים לג’פרי גולדברג מה”אטלנטיק”, שהוזמן להוואנה, על מנת לדבר על החשש של קסטרו ממלחמה גרעינית עולמית. גולדברג ביקש מג’וליה סוויג, מומחית לענייני יחסי ארצות הברית וקובה, להצטרף אליו – ושניהם בילו שלושה ימים בקובה, במהלכם נפגשו עם קסטרו. אמצעי התקשורת בקובה, דיווחו ב-31 באוגוסט שגולדברג וסוויג שוחחו עם קסטרו ונכחו במופע דולפינים באקווריום של הוואנה. בביקור השתתפה גם יו”ר הקהילה היהודית הקובנית, אדלה דוורין.

לדברי העיתונאי, המפגש הראשון עם קסטרו נמשך חמש שעות, וכלל גם את אשתו של קסטרו דליה, בנו אנטוניו, ומספר שומרי ראש, ששניים מהם החזיקו את מרפקיו בזמן שהוא הלך. “יכול להיות שהגוף שלו חלש, אבל מוחו צלול, והאנרגיה שלו גבוהה”, כתב גולדברג, שגם התייחס לחוש ההומור העצמי של קסטרו.

הוא אמר שקסטרו, מבקר חריף של מדינות הכיבוש של ממשלות ישראל, “חזר כל העת על הסלידה שלו מאנטישמיות”, ונזף בנשיא איראן, מחמוד אחמדינג’אד, על הכחשת השואה. קסטרו אמר שאיראן יכולה לקדם את השלום על ידי “הכרה ‘בייחודיות’ של ההיסטוריה של האנטישמיות, ועל ידי ניסיון להבין למה הישראלים חרדים לקיומם”.

קסטרו סיפר לגולדברג כי בעת שהיה ילד שמע מחבריו בכיתה שהיהודים הם אלה שהרגו את ישו. “לא ידעתי מה זה יהודי. ידעתי על ציפור שנקראת ‘חודיו’ (יהודי – בספרדית), ולכן מבחינתי היהודים היו הציפורים האלה”, ציטט גולדברג את קסטרו. מנהיג קובה בעבר הוסיף: “עד כדי כך היתה רמת הבורות של האוכלוסייה. אני לא חושב שיש מישהו שהוכפש יותר מהיהודים. הייתי אומר שהם הוכפשו אפילו יותר מהמוסלמים”. לדברי גולדברג, קסטרו אמר שהממשלה האיראנית צריכה להבין כי “היהודים גורשו מאדמתם, נרדפו וסבלו מהתנכלויות ברחבי העולם, בגלל שהאשימו אותם כי הם אלה שהרגו את אלוהים”.

קסטרו הזהיר ממתקפה נגד צפון קוריאה בהנהגת האמריקנים, וגם ממלחמה גרעינית בין ארצות הברית ואיראן. “הבעיה הזאת לא תיפתר, בגלל שאיראן לא מוכנה להתכופף אל מול האיומים נגדה”, אמר קסטרו לעיתונאי האמריקאי. עוד הוא קרא לפירוק הנשק הגרעיני שבידי ישראל.

גולדברג סיפר כי שוחח עם קסטרו על משבר הטילים בקובה, בתחילת שנות ה-60, ותהה יחד עמו אם “זה נראה לך הגיוני להמליץ לברית המועצות להפציץ את ארצות הברית”. התשובה של קסטרו לשאלה “האם מה שהמלצת אז, נראה לך הגיוני גם היום?”, הפתיעה גם אותו. “לאחר שראיתי את מה שראיתי, וידעתי את מה שאני יודע עכשיו, זה לא היה שווה את זה בכלל”, ענה קסטרו.

למאמר של גולדברג ב”אטלנטיק”