restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

פילוג בסיעת הליכוד במועצת העיר חיפה בגלל הצטרפות חד”ש לקואליציה

5 באפריל 2024

פילוג בסיעת הליכוד במועצת העיר חיפה.  מפלגת השלטון הימינית קיצונית גם בוחנת את צעדיה נגד חבר המועצה, יניב בן שושן, שבניגוד להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנס לקואליציה העירונית שבה חברה גם סיעת חד”ש. מבחינת הליכוד בחיפה, כל עוד חד”ש נמצאת בקואליציה, אסור לחבריה להיכנס לשותפות הקואליציונית במועצת העיר. יצוין שבסיעה רק שני חברים וחבר המועצה הנוסף, אלי בן דיין, נותר בודד באופוזיציה.

מועצת העיר התכנסה לראשונה ביום רביעי האחרון לאחר הבחירות המקומיות. הקואליציה של ראש העיר הנכנס, יונה יהב, מורכבת כ-16 חברים מתוך 31 חברי מועצה. שני הסכמים קואליציוניים שנחתמו ביום שבת האחרון אמורים היו להכניס גם את שני חברי סיעת הליכוד למועצה, ואיתם גם את שני חברי סיעת חד”ש. ההסכמים התפרסמו ביום ראשון, עוררו מתקפה גדולה מצד הימין הקיצוני ואחריה הודיע יהב כי הוא חוזר בו מהכוונה למנות את יו”ר חד”ש רג’א זאעתרה לסגן ראש עיר, שהשתתף בישיבה.

בעקבות ההפרה הבוטה של ההסכם שנחתם עם סיעתו של יהב, חד”ש פרסמה הודעה לפיה “הזהירה מפני ניסיונותיהם של ראש הממשלה נתניהו ושל שריו הכהניסטים בן גביר סמוטריץ’ ללחוץ על ראש העיר חיפה יכדי למנוע את כניסת סיעת חד”ש לקואליציה העירונית ואת מינויו של יו”ר הסיעה רג’א זעאתרה לתפקיד סגן ראש העיר”.

עוד נכתב כי “ראש העיר יונה יהב נבחר על בסיס מצע ליברלי, הבטיח שיהיה ראש עיר של כולם ויכונן קואליציה מקיר לקיר, זכה לתמיכת חד”ש וקיבל כ-80% מקולות הבוחרים הערבים. חד”ש קוראת ליהב שלא להיכנע ללחצים, לא להפר את ההסכמים שנחתמו ולא לאפשר לאג’נדות גזעניות שהובסו בבחירות לחזור מהחלון. ראש עיר שמתגאה במרקם היחסים בין יהודים וערבים בחיפה, אסור לו למסור את מפתחות לידיה של ממשלת החורבן, המלחמה והגזענות”.

“צו השעה הוא לעמוד בפני נתניהו וממשלתו שרוצים להחריב את העיר חיפה להכפיף אותה להלכי רוח פשיסטים בחסות המלחמה. ועל כן קוראת חד”ש לכל הכוחות המתקדמים, יהודים וערבים, בעיר חיפה ובכלל, לעמוד איתן נגד הפסילה הפוליטית של נציגי ציבור שנבחרו כחוק, נגד הפגיעה במעמדו של הציבור הערבי בחיפה ובזכותו להיות שותף בעיר ובעיריה, ונגד שינוי אופייה של חיפה כעיר יהודית ערבית משותפת, פלורליסטית ודמוקרטית לכל תושביה”, הדגישו.

עוד בנושא:

נתניהו נגד חד"ש: לא אאשר לנציגי הליכוד בחיפה להצטרף לקואליציה כל עוד חד"ש חלק ממנה