restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

פסגת הנגב: ממשלת בנט חותרת לכונן ברית נאט”ו מזרח-תיכונית

29 במרץ 2022

ממשלת ישראל חותרת לכונן “ברית הגנה אזורית” עם המשטרים הערביים הפרו-אמריקאיים. זו השורה התחתונה של “פסגת הנגב” שנערכה השבוע בשדה בוקר. זה מעין “ברית נאט”ו לעניים”, או “נאט”ו דה לה שמאטע”. הכל בוצע תחת השגחה אמריקאית, על מנת להגן על האינטרסים של ארה”ב ומשטרי החסות שלה, שהם כולם – ללא יוצא דופן – נציגיו של “העולם חופשי” במזרח התיכון.

מדו”ח ארגון זכויות האדם אמנסטי השנתי שפורסם היום (שלישי) ניתן להבין את רוחב החופש השורר במדינות שחברו לישראל ב”פסגת הנגב”: ישראל של משטר האפרטהייד והכיבוש הנמשך זה יותר מחצי מאה; מרוקו הכובשת את הסהרה המערבית; מצרים של א-סיסי השוללת זכויות דמוקרטיות בסיסיות, כולל את זכות השביתה, וכולאת יותר מ-7,000 אסירים פוליטיים; בחריין הרומסת זכויות אדם והעושה שימוש בעינויים אכזריים; ואיחוד האמירויות בה אין כלל חופש ביטוי, ועשרות עצורים שם בגלל דעותיהם.   

לכן, לא זכויות אדם הן שעמדו במרכז הדיונים, כשם שלא נידונו השאלה הפלסטינית והכיבוש המתמשך. לדברי הרשימה המשותפת, “הפסגה שהתכנסה בנגב אינה פסגת שלום, אלא צעד נוסף במימוש המטרה האסטרטגית של ממשלת בנט – דחיקת הנושא הפלסטיני לתחתית סדר  היום”. “כדי להוסיף חטא על פשע, התכנסה הוועידה תחת השם ‘פסגת הנגב’. זה אותו נגב בו הורסת הממשלה בתים יום-יום, ומנשלת את הערבים-הבדואים מאדמתם”, הדגיש הדובר.

נכון, בהצהרותיהם של כמה מהשרים שלקחו חלק בהתכנסות (לאו דווקא שר החוץ יאיר לפיד) שולם מס שפתיים ל”זכויות הפלסטינים”, ואף המילה “שלום” נאמרה שם. אבל המתכנסים אינם רודפי שלום – הם באו לשדה בוקר כדי להתכונן למלחמה נגד איראן.

בדומה למזרח אירופה, בה נלחמת רוסיה באוקראינה על ההגמוניה מול ארה”ב ובנות בריתה, מתחוללת במזרח התיכון מלחמה על ההגמוניה בין איראן לישראל ובנות בריתה בשירות האינטרסים של ארה”ב. זו מערכה צבאית ישראלית המשתרעת על שלוש מדינות: סוריה, עיראק ואיראן גופא. בגיליון “זו הדרך” הקודם (23.3) היא הוגדרה “המלחמה ללא שם”.

אכן, זו מערכה ישראלית, אבל תחת השגחה צמודה של ארה”ב. ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק גילה במוצ”ש האחרון ב”חדשות 12″, שחיל משלוח של צבא ארה”ב יושב בארץ ומשגיח מקרוב על הנעשה באיראן, ואף מוכן להתערב בכל עת. התמרונים הצבאיים התכופים בשיתוף חיילי צה”ל וארה”ב, בתיאום עם מדינות רבות במזרח התיכון, משרתים אף הם אותה מטרה: לתקוף את איראן. לכן ניתן לסכם כך את “המפגש ההיסטורי” בשדה בוקר: מאיגרא רמא רמת הנגב לבירא עמיקתא של גיהנום המלחמה.

עוד בנושא: