restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

פעיל משייח ג’ראח שוחרר לאחר 9 ימים במעצר

22 במרץ 2010

סאלח דיאב, תושב שייח’ ג’ראח ופעיל נגד ההתנחלות בשכונה הפלסטינית, שוחרר ביום ראשון (ה-22 במרץ) ממעצר בחשד לתקיפה לאחר תשעה ימים. שופט בית משפט השלום בירושלים, כרמי מוסק, ביקר בחריפות את עבודת המשטרה, שלדבריו “ננעלה” על כך שדיאב ביצע תקיפה.

ֿהשופט מוסק הורה לשחרר ממעצר את דיאב תוך שהוא מותח ביקורת קשה על התנהלות החקירה. מהחלטת בית המשפט עולה כי המשטרה לא קיימה מסדר זיהוי כנדרש בחוק, ותחת זאת שלפה את תמונת דיאב בפני המתלונן והסתמכה על זיהוי זה.

מדובר באירוע שאירע לפני כשבועיים, במהלכו הותקפו תושבי השכונה הערבים על ידי המתנחלים בשכונה ובעקבותיה הוגשה למשטרה תלונה בגין תקיפה. בעדויות שנגבו טען המתנחל המתלונן כי הוא מכיר את התוקף בוודאות, ונקב בשם תושב אחר בשכונה. מאוחר יותר נסוג המתלונן מעדותו זו ומסר גרסאות סותרות לגבי זיהוי המתקיף, אותן פסל השופט בשל “הכרסום המשמעותי שחל בהן”.

השופט קבע כי במקום לקיים מסדר זיהוי ככתוב בחוק, חוקרי המשטרה הציגו בפני המתלונן את תמונתו של סלאח דיאב אף שהמתלונן הצביע בעדותו על חשוד אחר ולמרות הקשיים בזיהוי, לא נבדק כלל האליבי שהציג דיאב בחקירתו. השופט מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה, וכתב כי “מי שחקר את המקרה ‘ננעל’ על כך שהתוקף הוא דיאב, ואפילו צעד פשוט כמו חקירת המשיב לא נעשתה”.

תושבי השכונה ופעילי המאבק מסרו בעקבות האירוע כי “בעקבות עצרת ההמונים שקיימו תושבי השכונה והפעילי שלום בשייח’ ג’ראח לפני כשבועיים החלה משטרת ישראל במסע נקם נגד תושבי השכונה שכולל תפירת תיקים והאשמות שווא. מטרת המשטרה היא ללא ספק הפעלת לחץ על התושבים כדי שיחדלו מקיום מחאתם הציבורית בשיתוף פעילים ישראלים”.

עוד על המאבק בשייח ג’ראח