restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

פרופ’ גולדרייך תרם את כספי פרס ישראל לחמישה ארגונים לזכויות אדם

13 באפריל 2022

חתן פרס ישראל, פרופ’ עודד גולדרייך, הודיע בצהריים (רביעי) שיתרום את מענק פרס ישראל בגובה 75 אלף שקל אותו קיבל השבוע לחמישה ארגוני זכויות אדם: שוברים שתיקה, עומדים ביחד, קו לעובד, בצלם ועדאלה. פרופ’ גולדרייך אמר בעקבות החלטתו: “אמשיך לעשות ככל שביכולתי למען המאבק לסיום הכיבוש, לשוויון ממשי לכל תושבי המדינה, ולצדק חברתי. לכן, בכוונתי לחלק את סכום הפרס בין חמישה ארגונים הפועלים בנחישות למען מטרות אלו”.

מהארגונים נמסר: “התרגשנו מהודעתו של חתן פרס ישראל פרופ’ עודד גולדרייך על כוונתו לתרום לנו את מענק הפרס ואנחנו מודים לו על הנדיבות ועל השותפות. זאת הזדמנות גם להביע את הערכתנו על כך שלאורך הקריירה המדעית המפוארת שלו פרופ’ גולדרייך רתם את שמו, מעמדו והישגיו למאבקים למען שוויון, צדק, דמוקרטיה וזכויות אדם. הניסיון לשלול ממנו את הפרס נבע מנחישותו לקדם ערכים אלו ומנחישותם של פוליטיקאים מסוימים לבוז להם ולהרתיע את המקדמים אותם. אנחנו גאים להתחייב ששר החינוך לשעבר ושרת החינוך בהווה לא ישבעו נחת מהפעולות שנקדם לטובת ישראלים ופלסטינים בעזרת תרומתו הנדיבה של פרופ’ גולדרייך”.

תגובת שרת החינוך, ד”ר יפעת שאשא-ביטון, שסירבה להעניק את הפרס לגולדרייך לתרומתו: “העובדה שפרופ’ גולדרייך בחר לתרום את פרס ישראל לארגונים הפועלים נגד חיילי צה”ל המחרפים נפשם למענינו מוכיחה כי הוא פרובוקטור שאינו יכול לרחוץ בניקיון כפיו האקדמיות ואינו ראוי לפרס ממלכתי. החלטת בג”ץ להעניק לו את הפרס בניגוד לדעתי – היתה שגויה”.

יצוין שפרופסור גולדרייך קיבל ביום שני את פרס ישראל בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב בטקס במשרד החינוך בירושלים. זאת, כשבועיים לאחר שבג”ץ החליט כי יש להעניק לו את הפרס חרף התנגדותה של השרה שאשא-ביטון. השרה החליטה שלא להשתתף בטקס, ומי שהעניק לגולדרייך את הפרס הוא מנהל תחום פרס ישראל במשרד, דוד פלבר.

גולדרייך ויתר על השתתפותו בטקס קבלת הפרס ביום העצמאות, ולכן נקבע כי יקבל את הפרס בלשכת שרת החינוך. ביום שישי הודיעו לגולדרייך במשרד כי השרה לא תעניק לו את הפרס בגלל עמדותיו נגד כיבוש השטחים הפלסטינים. היא ביקשה להבין אם היא רשאית להיעדר מהטקס, וקיבלה אישור לכך בחוות דעת משפטית.

בין הנימוקים של ועדת הפרס נאמר: “פרס ישראל במתמטיקה ובמדעי המחשב מוענק לפרופ’ גולדרייך על תרומות מעמיקות ופורצות דרך בסיבוכיות ובקריפטוגרפיה, ובפרט ביצירת מושגי יסוד חשובים, לרבות פונקציות פסאודו-אקראיות, חישוב רב משתתפים בטוח, ערפול תוכנה ובדיקת תכונות. מחקריו ביססו את התחום של מערכות הוכחה, הוכחות אפס-מידע וקידוד שניתן לבדיקה מקומית, תוך הבנת תפקידה של אקראיות בחישוב”. עוד ציינה הוועדה כי “פרופ’ גולדרייך ידוע גם בספריו ומאמריו אשר תרמו ותורמים רבות לחינוך של דור חוקרים הממשיך את דרכו, תוך ביסוס מעמדה של מדינת ישראל ככוח עולמי מוביל בתיאוריה של מדעי המחשב”.

עוד בנושא: