restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

קרית גת: עשרות עובדים השתלטו על מפעל מחשש לפרנסתם

16 בספטמבר 2010

עובדים השתלטו בליל רביעי, ה-15 בספטמבר, על מפעל שבאזור התעשייה בקרית גת, בשל חששם כי הנהלת המפעל תוציא במהלך הלילה חומרי גלם ומוצרים מוגמרים כתוצאה ממשבר כלכלי אליו נקלע המפעל.

על פי נציג מועצת הפועלים בקרית-גת, בני כוהנים, מפעל תדהר המייצר מטבחים עבור המותג “טופז” מכר כבר את כל תצוגות המטבחים ברחבי הארץ, כאשר שני ספקים הגישו בקשה למנות מפרק זמני למפעל בבית משפט מחוזי בתל-אביב. זאת ועוד – המפעל לא העביר ב-13 החודשים האחרונים את כספי קרנות הפנסיה של העובדים על אף שאלה נוכו מתלוש השכר שלהם. יצוין שהמפעל הועתק לפני כעשר שנים ממרכז הארץ בשל ההטבות שניתנו למקימי מפעלים באזורי פיתוח א’ – מעמד לו זכתה קרית-גת בשל משבר כלכלי שפקד את מפעלי תשלובת הטקסטיל בעיר בעקבות ההחלטה להעביר את הייצור לטורקיה, מצרים והרשות הפלסטינית ושהביאה לפיטורים המוניים שהעלו את שיעורי האבטלה בצורה ניכרת.

במפעל 32 עובדים, כולם עובדי ייצור בגילאי 35-45 בעלי משפחות שעליהם לפרנס, ולמרות זאת לא פנו להקים ועד עובדים כדי להגן על זכויותיהם. בחודשים האחרונים קיבלו העובדים עשרות הודעות מקרנות הפנסיה על כך שלא הועברו אליהם כספים שנוכו משכרם, ולכן אין להם שום ביטוח פנסיוני או אחר. החוב הצטבר לכדי 350 אלף שקלים.

כוהנים מסר “העובדים פנו למנהל המפעל וזה הרגיע אותם וציין בפניהם כי הם לא צריכים לדאוג. במקביל הם פנו אלי וחששו להתארגן לוועד עובדים שמא ההנהלה תתנכל אליהם. לבסוף ביום חמישי בשבוע שעבר התרצו, והקימו ועד פעולה כי הבינו שהמצב כבר ממש לא טוב”.

חבר ועד הפעולה שהוקם במפעל, יניב יהודה, סיפר: “יש למפעל הזמנות רבות. 300 מטבחים שהיו כבר צריכים לצאת ללקוחות לא יצאו, ויש עוד 150 בהזמנה – שספק אם ייצרו אותם. זה הקלף האחרון שלנו – לחץ הלקוחות על המפעל”, לדברי יהודה, אתמול לא אפשרו העובדים לספקים לפרוק סחורות, ולא הוציאו עבודות מחוץ למפעל.