restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

רופאים לזכויות אדם: ישראל מפרה את הזכות לבריאות של תושבי חברון

22 בדצמבר 2010

נייר עמדה שפרסמה עמותת רופאים לזכויות אדם על הזכות לבריאות של תושבי שכונת ואדי אל-חסין בחברון. מהדו”ח עולה כי ההתנחלויות בחברון, והנוכחות מאסיבית של כוחות הצבא הכופים סגר מלא על כ-10,000 הפלסטינים המתגוררים בשכונת ואדי אל-חסין, מגבילות את חופש התנועה של התושבים ופוגעות בנגישותם לבריאות.

שכונת ואדי אל-חסין, הממוקמת באזור H2 בחברון, מצויה תחת שליטה ישראלית. כמה מאות מתנחלים מתגוררים בארבע התנחלויות, המאובטחות על ידי כמה מאות חיילים. עשרות מכשולים מוצבים באזור במטרה להגביל את תנועת האוכלוסייה הפלסטינית, על מנת להבטיח מעבר חופשי עבור המתנחלים.

השפעת הסגר על הבריאות מתבטאת במרכיבים הבאים: עיכובים בהגעה למרכזים רפואיים וגישת אמבולנסים: הסגר משפיע באופן חמור על חיי היומיום ועל הזכות לבריאות של תושבי השכונה, בפוגעו בגישתם של חולים ונשים בהיריון למרכזים רפואיים באזור חברון, מחוץ לאזור H2. בנוסף, הסגר מונע כניסתם של אמבולנסים לשכונה, ויותר מאחת, מנע פינוי של חולים לבתי חולים במקרי חירום.

עוד צויין במסמך ש”נגישות למים וסניטציה הולמת: מגבלות התנועה הקשות על תושבי ואדי אל-חסין פוגעות גם בגישתם למקורות מים, למערכת הביוב, ומקשות על האפשרות לפנות אשפה באזור מגוריהם. בנוסף, מצביעים הכותבים על כך שהמגבלות הקשות על התנועה פגעו בפעילות הכלכלית באזור, וחלה עלייה בשיעורי העוני והאבטלה ועמה בבריאות”.

כמו כן, “תושבי ואדי אל-חסין חשופים מדי יום לאלימות פיזית ומילולית, בעיקר מצדם של מתנחלים הגרים באזור. סיפורה של איה אל-ג’עברי, שראייתה נפגעה כתוצאה מאבנים שנזרקו לעברה על ידי מתנחלים ושסבלה מעיכוב משמעותי בפינוי לבית חולים, הינו אחד מתוך רבים שתועדו על ידי רופאים לזכויות אדם. על פי מדדים של ארגון הבריאות העולמי לאלימות השפעה מכרעת על רמת הבריאות.

רופאים לזכויות אדם קוראת: להסיר לאלתר את מגבלות חופש התנועה והגישה לשירותי בריאות בשכונת ואדי אל-חסין, כמו גם בשאר השטחים הפלסטינים הכבושים. ככוח כובש, מדינת ישראל מחויבת לאפשר לכל תושבי השטחים הכבושים לחיות חיים מלאים ובריאים, ולאפשר לחולים, צוותי רפואה ורכבי פינוי פלסטינים חופש תנועה, במטרה להבטיח גישה לטיפול רפואי איכותי, במועד.

בטווח הרחוק, המציאות הנחשפת בנייר העמדה מבהירה שפתרון פוליטי אינו אפשרי, ללא הסרה מוחלטת של המגבלות והפסקת הדיכוי, שנכפים על התושבים הפלסטינים בשטחים הכבושים. רק סיום מלא של הכיבוש וכיבוד זכויות האדם של האוכלוסייה הפלסטינית הם מפתח ליצור מציאות חדשה, שתבטיח את זכותם לבריאות.

לנייר העמדה (קובץ פי.די.אף)