restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

רקטור אוניברסיטת בן גוריון בטקס הזיכרון לרבין: הפאשיזם כבר כאן

20 באוקטובר 2010

“הפאשיזם כבר כאן”, אמר רקטור אוניברסיטת בן גוריון, פרופ’ צבי הכהן, בטקס זיכרון לציון 15 שנה להירצחו של יצחק רבין שנערך ביום רביעי, ה-20 באוקטובר, בקמפוס שבבאר-שבע. הכהן התייחס להסתה שקדמה לרצח רבין, טען שגם היום מתקיימת הסתה, ואמר שאם הפאשיזם הגיע לשאר המדינות, הוא יכול להגיע גם לישראל.

בהמשך דיבר פרופ’ הכהן על המכתב ששלחה תנועת הימין הקיצוני “אם תרצו” לנשיאת האוניברסיטה, פרופ’ אבקה כרמי, ועל כך שהאוניברסיטה נמצאת במתקפה מתמדת. כמו כן, ציין כי מרצים פנו אל פרופ’ כרמי בטענה שמגיעים אליהם מרגלים בכדי להקליט אותם. בסיום נאומו זכה הרקטור למחיאות כפיים מהקהל.

אחד המרצים שהשתתף בטקס מסר: “הרקטור הזהיר בשפה שאינה משתמעת לשתי פנים מעליית הפאשיזם והמקרתאיזם. הוא השווה את המתחולל בישראל – בימי רבין וגם כיום – לספרד וגרמניה בשנות העשרים ולארצות הברית של שנות החמישים, ודיבר על סתימת פיות, הפחדה וסחיטה. הוא אפילו הזכיר את הימצאותם הפסולה של מרגלים בכיתות, והתחייב בשם האוניברסיטה להגן בכול דרך על ערכי חופש הביטוי והמחקר. אל מול שתיקת המנהיגות ברוב הקמפוסים, ואל מול הסטנדרטים הנרפים להם התרגלנו של מנהיגות המתחמקת מהסוגייה, נאום זה היה כמים צוננים ביום שרב – ואכן היה גם שרב כבד בבאר-שבע”.