restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

שלושה צעירים ערבים נרצחו תוך יממה; הפגנה של תושבי שכונת חליסה החיפאית

17 ביוני 2020

שלושה צעירים ערבים נרצחו אתמול (שלישי) ברחבי הארץ. הצעיר בן ה-22 נרצח הלילה בבאקה אל גרבייה: מוחמד ותד, תושב היישוב ג’ת שבמשולש. מותו נקבע בבית החולים הלל יפה בחדרה, לשם פונה במצב קשה. בשעות הלילה מת מפצעיו אדהם נאטור בן ה-21, שנורה מוקדם יותר אמש בכפר יאסיף. הצעיר פונה לבית החולים הגליל המערבי כשהוא במצב אנוש, שם נאלצו לקבוע את מותו. הרקע לירי לא ידוע והמשטרה פתחה בחקירה.

בשעות הצהריים אלמונים ירו ביפו לעבר פריד חאלף, בן 20, שנהרג; ונאסר אבו סייף, בן 13 שנפצע באורח אנוש מירי ברחוב רובינשטיין. על סדרת הרציחות הגיב יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש): “על מגפת הקורונה שיתקו מדינה שלמה, ומה עושים עם מגפת הפשיעה בחברה הערבית? לא צריך סגר או לשתק את הכלכלה. צריך תוכנית ממשלתית ואכיפה אחראית ועקבית מול ארגוני פשע ונשק בלתי מורשה שמשתוללים ברחובות”. לדברי ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת) “רצח שלישי תוך יממה, ו-8 מקרי רצח בתוך 10 ימים. החיים של מוחמד ותד, אדהם נאטור ופריד חלאף – כולם בשנות ה-20 לחייה – לא שווים מבחינת הממשלה. הסחבת בגיבוש התכנית למיגור האלימות והפשיעה עולה בדם של אזרחים. צריך לסיים את גיבושה ולהקצות מיד את התקציבים ליישומה, גם במימוש אכיפה וגם בשירותים החברתיים והחינוכיים.”

ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) הדגישה “שלושה צעירים נרצחו וילד נורה בראשו. הדם של הצעירים שלנו זורם ברחובות והמדינה לא נוקטת פעולות. זה כבר נעשה מנהג קבוע עבר כל אזרח ערבי: לשמוע את החדשות המזעזעות, להילחץ ולברר מהר מיהו הנרצח? האם הוא בן משפחה? האם אני מכיר אותו? את המשפחה?”. לדבריה הפתרון “הוא לא רק נוכחות המשטרה ביישובים, כפי שטוענים כל הזמן. בשני המקומות בהם התפרצה היום האלימות יש תחנות משטרה. הבעיה היא שהמשטרה וכלל השירותים החברתיים מסביבה – לא עושים את עבודתם כמו שצריך. זה כבר ברור שבשביל ממשלת ישראל דם ערבי שווה פחות”.

יצוין שעשרות מתושבי שכונת חליסה בחיפה מפגינים אמש מול תחנת המשטרה בעיר, זאת במחאה על טיפול המשטרה בסוגיית הנשק הלא חוקי במגזר הערבי. המפגינים דורשים להוציא את הנשק המוסלק מהשכונה ולמגר הפשע. הם צעדו בתהלוכה מגשר הגיבורים עד לתחנת המשטרה. ההפגנה, בהשתתפות ח”כ עודה נערכה בעקבות רציחתו של תושב השכונה ח’ליל עבד אל-פתאח ח’ליל בשבוע שעבר ואירועי אלימות נוספים.

ביום שני נערכה אסיפת תושבי חליסה במגרש מועדון הגיבורים כנס תושבים ביוזמתם של ועד השכונה ומרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל בו השתתפו ח”כ עודה (חד”ש) תושב חיפה; ח”כ מנסור עבאס, יו”ר ועדת הכנסת למאבק באלימות בחברה הערבית; חברת מועצת העיר שהירה שלבי מסיעת חד”ש שבקואליציה ויו”ר מוסאוא, ג’עפר פרח. באסיפה קרא ח”כ עודה להתגייס להפגנה ולמחאה נגד אלימות כדי למגר את הפשע בשכונה.