restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

שנה למותו של תאופיק טובי – ספר בעברית ובערבית

7 במרץ 2012

לקראת יום השנה למותו של המנהיג הקומוניסטי וחבר הכנסת הוותיק תאופיק טובי, עומד להתפרסם ספר בעברית ובערבית: “תאופיק טובי – בדרכו”. אירוע השקת הספר יתקיים, בהזמנת משפחתו, בסוף החודש בחיפה.

בספר כתבה ח”כ לשעבר תמר גוז’נסקי, שותפה של טובי להנהגת המפלגה במשך עשרות שנים: “השילוב של שכל ישר, של סדר, של התמודדות באומץ ובנחישות עם הקשיים, הנערמים ללא הרף בדרכם של הקומוניסטים, בדרכו – שילוב זה הוא שאיפשר לתאופיק טובי גם לחרוש תלמים פוליטיים חדשים וגם לשאת במעמסת האחריות, שנטל על עצמו במודע. דבקותו בפתרון מדיני של מדינה פלסטינית עצמאית בצד מדינת ישראל ובפתרון צודק של שאלת הפליטים הפלסטינים, נבעה מניתוח התנאים ההיסטוריים של הסכסוך הלאומי, וגם ממעורבות אישית עמוקה.

“כבר בצעירותו, בשנות ה-40 של המאה ה-20, היה מנהיג של העם הפלסטיני במערכה נגד השלטון הבריטי ולעצמאות הארץ, ולהגנת הפועלים הערבים, ונותר מנהיגו גם בשנים לאחר מכן. בתחילת שנות ה-80, באחת הפגישות עם נציגי אש”ף, בה השתתף גם המשורר מחמוד דרוויש, הייתי עדה כיצד האישים הפלסטינים שתו בצמא את דבריו וכמה עמוק היה יחסם אליו כאל מנהיג, מורה דרך ובעל ניסיון. תבונתו וניסיונו העניקו לו מעמד של אישיות מוכרת ומוערכת בעולם – גם בתנועה הקומוניסטית הבינלאומית וגם במועצת השלום העולמית.

“האכפתיות, המעורבות האישית, הסבלנות הפוליטית ואורך הנשימה אפיינו את כל עשייתו. המטרה, מבחינתו, הייתה – להשיג תמיכה ציבורית רחבה במערכה נגד הכיבוש, להשגת השלום ולהגנת הדמוקרטיה וזכויות העובדים. אך כדי להדריך את ההמונים, שב והדגיש, אסור להתנתק מהם. היה מקפיד, שכל פרסום של המפלגה הקומוניסטית, ובהמשך – של חד”ש, ייכתב במושגים ובשפה, המובנים לציבור ומתחשבים ברגישויות שלו”.

עוד על טובי