restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

שני בביהמ”ש: פרק אחרון במאבק על התקציב העירוני בת”א?

4 ביולי 2010

פעילי “עיר לכולנו” בת”א-יפו מזמנים להשתתף בישיבת בית המשפט שתתקיים ביום שני, ה-5 ביולי, בשעה 15:00 (לעמוד האירוע בפייסבוק). הדיון יתקיים בביהמ”ש המחוזי ת”א (רח’ ויצמן 1) אצל השופט מודריק, ולדברי הפעילים הוא “צפוי להיות מכריע, בעתירה לשחרור התקציב העירוני בפורמט שמאפשר ניתוח וקריאה סבירים שלו על ידי התושבות והתושבים”.

כזכור ביוני 2009 “עיר לכולנו” ביקשה את נתוני התקציב העירוני בפורמט של בסיס נתונים קריא לכל (כדוגמת אקסל) והעירייה סרבה. כעבור כחצי שנה, בדצמבר 2009, אחרי אלפיים שעות עבודה, “עיר לכולנו” השיקה את התקציבולטור – כלי מבוסס אקסל אליו הוקלדו כל נתוני התקציב לשנים 2006-2009, ושנותן אפשרות לצפות בהם ולהשוות לפי מלות חיפוש, מבנה התקציב, בין שנים שונות, ועוד. עוד מסרו הפעילים ש”אם או בלי קשר, העירייה מעלה את התקציב לאתר שלה, אבל כקובץ תמונה שאינו מאפשר ניתוח אמיתי של התקציב. עיר לכולנו דורשת קובץ פתוח שאפשר לעבוד איתו כדי שלא יצטרכו להקליד 12,500 שורות כל שנה. למעלה מ-2,000 תושבות ותושבים חותמים על עצומה התומכת בדרישה: יותר מ-1,000 ברחוב ומעל 1,000 באינטרנט”.

באותו חודש התנועה לחופש המידע קיימה יום עיון ובו מושב המוקדש לתקציב העירוני ולתקציבולטור, ועיר לכולנו העלתה את ההצעה לשחרור התקציב במועצת העירייה; מרצ, הליכוד, הירוקים, ה”צעירים” ותל-אביב אחת (רשימתו של חולדאי) התנגדו אפילו לקיום דיון בשחרור המידע לתושבים.

בעקבות הסירוב המתמשך של העירייה ושל מועצת העיר, עיר לכולנו פנתה לתנועה לחופש המידע, שמגישה יחד איתה עתירה המבוססת על חוק חופש המידע. העירייה השיבה: אנחנו לא מסוגלים להעביר את הנתונים, וגם לא חייבים. בדיון, עיר לכולנו הציעה שאנשי מחשבים מטעמה ואלה של העירייה ישבו יחד, יבדקו יחד אם יש בעיות וינסו להציע פתרונות; בא-כח העירייה סרב. השופט חייב את העירייה לומר תוך 30 יום האם היא מסוגלת לפרסם את התקציב באופן פתוח או לא. בתשובתה הודיעה העירייה כי לא תשחרר את התקציב בפורמט פתוח, אך הודיעה על כוונתה להקים מערכת מידע סגורה משלה – כלומר, העירייה מסוגלת לעבוד עם הנתונים בפורמט הנדרש, אבל לא רוצה להעביר אותם לציבור.

עוד מסר הדובר ש”הדיון שיתקיים מחר יהיה מעניין, ובעל השלכות מעשיות מרחיקות-לכת. שימו לב שהעירייה כבר לא טוענת שאיננה מסוגלת – אלא פשוט שלא בא לה”.