restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

שני עצורים בהפגנה בשייח’ ג’ראח; מח”ש סגרה את התיק נגד השוטר שתקף את ח”כ כסיף

17 בדצמבר 2021

המשטרה עצרה היום (שישי) שני פעילים במהלך הפגנה של מאות בשכונת שייח’ ג’ראח בירושלים המזרחית שתחת כיבוש ישראלי. הפגנה נערכה כדי למנוע את הגירוש של משפחה פלסטינית מביתה. משפחת סאלם, המונה 11 נפשות ומתגוררת עשרות שנים בביתה בשיח’ ג’ראח, קיבלה לפני כמה ימים הודעת פינוי מההוצאה לפועל, לפיה עליה להתפנות מביתה באופן מיידי, ואם לא תתפנה בעצמה, יגרשו אותה בכוח ב-29 בדצמבר – בעוד פחות משבועיים.

בשעות הצהריים כוחות משטרה הדפו בעזרת רוביהם את מאות הפעילים בשכונה הפלסטינית בעקבות הוראת פיזור שניתנה על ידי קצין משטרה שפיקד על הכוח במקום. במהלך הפיזור נפצע שוטר במצחו ודימם. אחד מפעילי חד”ש שלקח חלק במחאה מסר “המשטרה פיזרה ללא סמכות, בניגוד לכל היגיון ובאלימות רבה את משתתפי ההפגנה”.

יצוין שהמחלקה לחקירת שוטרים (מח”ש) החליטה הבוקר לסגור את תיק החקירה נגד השוטרים שתקפו את ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) באפריל האחרון במהלך הפגנה נגד הכיבוש בשייח’ ג’ראח. במחלקה לחקירות שוטרים יעבירו את התיק לבחינה של מחלקת המשמעת במשטרה וימליצו להעמיד לדין משמעתי את חלקם. ההחלטה של מח”ש תואמה עם פרקליט המדינה והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים.

במהלך הפגנה הותקף ח”כ כסיף בידי שוטרים ללא הצדקה. במח”ש המליצו להעמיד את השוטרים לדין משמעתי בשל התנהלותם מול כסיף בתום האירוע ולאחר שכבר נודעה להם זהותו כחבר כנסת. כמו כן, הוחלט להעביר לבחינת מחלקת המשמעת במשטרה את עניינם של מספר שוטרים נוספים שלקחו חלק באירוע, בכל הנוגע לאופן רישום דו”חות הפעולה על ידם.

עדי ראייה לאירוע סיפרו אז: “שוטרים שהיו במקום במהלך ההפגנה תקפו את ח”כ כסיף ללא שום סיבה. ראינו אותו שוכב על הרצפה והשוטרים הכו אותו ללא הפסק על אף שהוא אמר להם, בעודו סופג את המכות, שהוא חבר כנסת. גם אנחנו ניסינו להרחיק את השוטרים ואמרנו להם שמדובר בחבר כנסת, אבל הם לא הפסיקו. גם אם אמר להם מילת גנאי כזו או אחרת, שלא נאמרה, זו לא סיבה לכך ששוטרים יכו כך חבר כנסת או כל אזרח”.

“אלימות השוטרים תועדה בצילומים ובסרטונים רבים. החלטת פרקליט המדינה בעייתית מאד”, מסר בתגובה עו”ד דניאל חקלאי, פרקליטו של כסיף. “נראה שנגיש ערר ליועץ המשפטי לממשלה. לצורך בחינת הגשת הערר, ביקשתי לצלם את הראיות במח”ש”.

סרטון – מפגינים היום בשייח’ ג’ראח:

https://www.facebook.com/freejerusalem/videos/279715504174056