restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

שר החינוך תומך ב”אם תרצו”; איומים על חייו של מרצה באונ’ בן-גוריון

21 ביוני 2010

שר החינוך, גדעון סער, אמר בשבוע שעבר כי בכוונתו לפעול נגד מרצים הקוראים לחרם אקדמי על ישראל, כך פורסם ביום שני, ה-21 ביוני, בעיתון “הארץ”. סער התייחס לדו”ח של תנועת “אם תרצו”, לפיו קיימת “הטיה אנטי-ציונית בלימודי מדע המדינה”.

“מדובר בטענות שחשוב לבחון אותן לעומקן, אני חושב שהדו”ח של ‘אם תרצו’ הוא חשוב במובן שהוא מעורר את השיח הציבורי”, אמר השר סער בכנסת בשבוע שעבר, “חשוב לבחון את הנושאים המועלים במסגרתו”.

רקטור אוניברסיטת חיפה, הפרופ’ יוסי בן ארצי אמר בתגובה: “טוב יעשה שר החינוך אם יתעלם מדו”ח שנושב ממנו ריח של מקארתיזם”. “אני מקווה שהוא יבין את החומרה שבעצם המעקב והמלשנות אחר מרצים, ואם בכלל צריך להתייחס ברצינות לגוף מסית כמו ‘אם תרצו'”.

בתוך כך, פרופ’ ניב גורדון, ראש המחלקה היוצא לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן-גוריון, קיבל בשבוע שעבר מכתב איום על חייו. “גורדון אתה בוגד! אני אגיע לבן-גוריון להרוג אותך!”, נכתב במכתב. השולח האנונימי חתם: “אם תרצו”.

לדברי הפרופ’ גורדון, שהביע בעבר תמיכה בהטלת חרם אקדמי על ישראל, האיום האחרון הגיע בדואר שנשלח לאוניברסיטה, בניגוד לאיומים קודמים שקיבל דרך הדואר האלקטרוני. “מישהו קנה בול והלך לדואר, הוא עשה כבר מאמץ כלשהו”, אמר. היום הגישו גורדון והאחראים על הביטחון באוניברסיטה תלונה במשטרה. “יש אווירה של אלימות כלפי כל מי שמותח ביקורת על מדיניות הממשלה, ובמסגרת הזו יש גם התקפה ממוקדת על האקדמיה”, אמר ל”הארץ” הפרופ’ גורדון.