restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

נפטר ח"כ לשעבר תופיק טובי, ממנהיגי חד"ש ומק"י

12 במרץ 2011

תנועת חד”ש מודיעה בצער רב על לכתו מאיתנו של אחד ממנהיגי מק”י וחד”ש, ח”כ לשעבר תופיק טובי, שנפטר היום (שבת, ה-12 במרץ) בגיל 89. טובי, שהנהיג את המפלגה הקומוניסטית הישראלית במשך עשרות שנים ושימש כמנהיג המוכר של המיעוט הלאומי הערבי בישראל, היה איש רב פעלים שהקדיש את חייו למאבק למען שלום, שיוויון, צדק חברתי ואחוות עמים.

ארונו יוצב ביום ראשון, ה-13 במרץ, במכללה האורתודקסית בחיפה – רחוב יצחק שדה 32, בשעה 13:00 בצהריים. ההלוויה תצא בשלוש וחצי מבית העלמין האורתודוקסי בכפר סמיר בחיפה.

טובי כיהן כנציג מק”י וחד”ש החל מהכנסת הראשונה ועד שנת 1990. שימש כמזכ”ל המפלגה, ערך את עיתון אל-איתיחאד והיה חבר נשיאות מועצת השלום העולמית. הוא היה מופת של נאמנות לאידיאולוגיה האינטרנציונליסטית המהפכנית – הן בפעילותו רבת השנים במפלגה הקומוניסטית הישראלית והן בתרומתו לתנועה הקומוניסטית הבינלאומית ולמועצת השלום העולמית.

טובי היה מנהיג בעל שם בקרב העם הפלסטיני בישראל, בשטחים הכבושים ובפזורה. הוא הותיר טביעות אצבע ייחודיות בעמידתו ובאומץ לבו במבחנים פוליטיים קשים. היה אדם ללא חת, שדבק בעקרונות השלום הצודק ונאבק בעקשנות נגד הכיבוש, הדיכוי, הנישול והניצול.

בשנת 1956 שבר את קשר השתיקה הממשלתי סביב הטבח שביצעו אנשי משמר הגבול בכפר קאסם, ויחד עם עמיתו, מאיר וילנר, חשף את פרטיו והביאם לידיעת הציבור במכתב גלוי.

טובי היה חבר כנסת מהכנסת הראשונה (1949) ועד לכנסת ה-12 (1990), וזכה להוקרה ציבורית רבה על הצטיינותו בפעילותו הפרלמנטרית. הוא חינך דורות של קומוניסטים ברוח של הבנה רעיונית עמוקה, של אחווה יהודית-ערבית, של נאמנות לעקרונות, של הקרבה אישית ושל צניעות אישית. נמנה עם מקימי העיתון הקומוניסטי “אל אתיחאד”, היה עורכו הראשי והאחראי לו במשך עשרות שנים.

נעימות דיבורו, נכונותו להקשיב, היותו איש שיח, הגינותו ורוחב לבו פתחו לפני דלתות. לא רק חבריו לדרך, שוחרי השלום והידידות בין העמים, אלא גם יריבים הקשיבו רוב קשב לדבריו. אישיותו, עמדותיו ודרכו של תופיק טובי יישארו עמנו לדורי דורות.

יו”ר חד”ש, ח”כ מוחמד ברכה, אמר בשבת: “מותו של תופיק הוא אובדן גדול למפלגת חד”ש ולציבור הערבי. הוא היה איש חרוץ ופרלמנטר, מבריק וצנוע. איש שלום ובעל ערך וכבוד. הוא השאיר מאחוריו מורשת עשירה ומכובדת”.

ח”כ לשעבר תמר גוז’נסקי, אמרה: “טובי היה אדם נדיר ומנהיג משכמו ומעלה. הכרתי אותו יותר מחמישים שנה. בשנים האחרונות היה מודאג מאוד מהנעשה במדינת ישראל אך התעודד מהתעוררות פעילות השמאל בשנה האחרונה”.