restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין על חוק הסדרה: ‘זהו חוק לא צודק, לא חוקתי ומזיק כל כך’

17 בנובמבר 2016

cתום דיון סוער, מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את חוק ההסדרה. מדובר בשלוש הצעות חוק נפרדות שהגישו חברי הכנסת מהימין: יואב קיש, שולי מועלם רפאלי ובצלאל סמוטריץ’. בהצעה הראשונה תמכו 58 והתנגדו 50; בהצעה השנייה תמכו 57 והתנגדו 52 (השר אורי אריאל הצביע בטעות נגד במקום בעד) ובהצעה השלישית תמכו 58 והתנגדו 51. מטרת החוק היא להכשיר את מעמדם המשפטי של אלפי בתים בהתנחלויות הבנויים על קרקעות פלסטיניות פרטיות בשטחים הכבושים. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כבר הביע את התנגדותו לחוק כי אינו עומד במבחן בג”ץ ומנוגד לחוק הישראלי והבינלאומי.

shalom achshav

עשרות פעילי שלום עכשיו הפגינו אמש (רביעי) ברעננה מול ביתו של יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט (בצד שמאל של התמונה), במחאה על קידום חוק ההסדרה (צילום: שלום עכשיו)

ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) הזכיר במהלך הדיון את סיפור כרם נבות והמלך אחאב ואמר: “זה מה שמציעים לנו לעשות היום בכנסת בדיוק את זה. אתם מבקשים לסמן היום נקודת שפל עמוקה במיוחד. חוק לא צודק, לא חוקתי וכל כך מזיק. תתחילו לטפל בבעיות ותפסיקו לסבך את כולנו באסונות”. לאחר הצבעה הוא הוסיף כי מדובר ב”חוק לא צודק, חוק לא חוקתי, וחוק כל כך מזיק. הסדרה? יש כל כך הרבה דברים שצריכים הסדרה בתוך מדינת ישראל”.

גם תנועה שלום עכשיו התייחסה לחוק ההסדרה ומסר ש”בממשלת בנט גוזלי האדמות בהתנחלויות הם אזרחים סוג א’ שיש להכשיר את פשעיהם ואילו דיירי הדיור הציבורי ותושבי הנגב והגליל הם אזרחים סוג ב’. אולי הגיע הזמן שגם בתוך הקו הירוק נתחיל לקבוע עובדות בשטח על חשבון קרקעות מדינה – והממשלה תכשיר זאת בדיעבד כפי שהיא עושה עבור נוער הגבעות. חוק ההסדרה מהווה פגיעה אנושה בשלטון החוק, הצדק והמוסר ויחריף את בידודה של ישראל בעולם. הסנקציות והחרמות שכבר בדרך ייפגעו בסופו של דבר גם בחוסנה הביטחוני של מדינת ישראל”.

יצוין שעשרות פעילי שלום עכשיו הפגינו אמש (רביעי) ברעננה מול ביתו של יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט, במחאה על קידום חוק ההסדרה. הם נשאו שלטים שעליהם נכתב “ממשלת נוער הגבעות” ו”חוק ההסדרע לדמוקרטיה”. השר בנט יצא אל המפגינים ושוחח איתם. בין השאר אמר להם: “אני אוהב אתכם. אתם עושים את מה שצריך לעשות בדמוקרטיה. אבל מבחינתי דין עפרה כדין תל אביב”. מנכ”ל שלום עכשיו אבי בוסקילה אמר לו: “לפי ההיגיון הזה, אין בעיה מבחינתך שנציב מחר קרוואן בחצר הבית שלך”.