restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

שוב פיצוץ במו”מ עם משרד האוצר: חד”ש תומכת בשביתת עובדי המעבדות

3 בספטמבר 2020

הסתדרות עובדי המעבדות הודיעה כי גם היום (רביעי) התפוצץ המשא ומתן מול משרד האוצר, כאשר בחלוף פגישה קצרה, התפזרו הצדדים ללא כל הסכמה. פחות משעתיים נמשכה הפגישה עם האוצר בה השתתפו, הפעם, גם מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי ובכירים נוספים מהמשרד. זאת, ביומה הרביעי לשביתה.

לפי ארגון העובדים, גם בפגישה זו לא חלה שום התקדמות, בעוד שהאוצר עודכן בכוונת עובדי המעבדות להגיש לבית המשפט דרישה לחשיפת ההסכמים שנחתמו ונחתמים עם המעבדות הפרטיות, ולהפסקת האיסור המוטל עליהם כעת לעבוד במעבדות הפרטיות בניגוד לחוק חופש העיסוק.

יו”ר הסתדרות עובדי המעבדות, אסתר אדמון מסרה כי “האוצר, כטקטיקה מתאמץ לפלג את עובדי המעבדות למעמדות שונים. להמשיך לשלם שכר עבדים ליותר ממחצית העובדים הוותיקים במערכת, ולתגמל רק את הצעירים מפחד שיתפטרו ויעברו לסקטור הפרטי שבו ביקושי העבודה גבוהים. אני מבקשת מהאוצר להפסיק לפגוע בנו ולהשמיץ אותנו. העובדה היא שמנתוני, האוצר עצמו, ארבעים אחוז מהעובדים אצלנו זקוקים להשלמה לשכר המינימום. אנחנו הסקטור המקצועי הנחות והמקופח ביותר כבר שנים במערכת הבריאות. כשיש לאוצר ארבעה מיליארד שקלים לבזבז על מיקור חוץ של בדיקות הקורונה והפרטה בפועל של המערך המעבדתי שלא יספרו לנו סיפורים שבסוף לא נשאר כסף לעובדי המעבדות בבתי החולים ובקופות החולים. אני מתנצלת על כך שהשביתה הזו פוגעת בציבור ומתנצלת בפני עמיתי במערכת הבריאות”. יצוין שמאות עובדי המעבדות הפגינו אתמול מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים.

חד”ש הביעה היום תמיכה במאבק העובדים וח”כ עאידה תומא-סלימאן פרסמה הודעה לפיה “עובדי המעבדות הרפואיות, חלק מהצוותים הנמצאים בחזית המאבק במגיפת קורונה, שובתים מזה ימים בגלל השכר הנמוך שהם מקבלים. מאז תחילת המגפה הם נאלצו לעבוד בתנאי לחץ גדול, ולשעות רבות, לפעמים אף 24 שעות. לרוב לעובדים הם בעלי תואר שני ושלישי, עובדים שנים בתחום ומחזיקים במומחיות הדרושה. הסכם השכר שלהם לא השתנה מזה שנים רבות ובמקום להעלות את שכרם ולתגמל אותם עבור העבודה המסורה שהם עושים, הממשלה משלמת 4 מיליארד דולר לחברות פרטיות לצורך ביצוע בדיקות, דבר שלעצמו מאיים להשמיד את רשת שירותי הבריאות הציבוריים”. “ממשלת הימין הוכיחה פעם אחר פעם את כישלונה בניהול המאבק נגד מגיפת קורונה, והיא מנסה בכל פעם לזרות חול בעיניים כדי להחביא את כישלונה על ידי ניצול קבוצות מוחלשות של עובדים ושלילת זכויותיהם”, הדגישה.