restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

מועצת חד”ש קוראת לרשימה משותפת בהרכב ערבי-יהודי וייצוג לנשים‎

5 בינואר 2015

מועצת חד”ש: להשלים המו”מ להקמת רשימה משותפת

 

  • הרשימה תתבסס על מצע חד”ש, הרכב ערבי-יהודי וייצוג לנשים
  • אברום בורג הצטרף לחד”ש וקרא לחיזוק השותפות מול הלאומנות

מאות צירי מועצת החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד”ש) התכנסו במוצ”ש 3.1.2015 בנצרת לדיון בנושא הבחירות לכנסת במארס 2015.

יו”ר חד”ש, ח”כ מוחמד ברכה, אמר בדברי הפתיחה כי המשימה העיקרית היא לחסום את חזרת הימין לשלטון, ולהגדיל את ההשתתפות והייצוג של הציבור הערבי והכוחות הדמוקרטיים היהודיים בכנסת ה-20, במטרה להדוף את סכנת הפשיזם. עוד הוסיף ברכה כי חד”ש יוצאת למערכה זו בביטחון רב בערכיה, בדרכה ובהרכבה היהודי-ערבי.

יו”ר צוות המו”מ של חד”ש, ראמז ג’ראיסי, מסר דו”ח על התקדמות המו”מ עם מפלגות ותנועות מהרחוב הערבי. ג’ראיסי הדגיש כי בניגוד לעבר, כל השותפים הפוטנציאליים מסכימים לעקרון השותפות הערבית-יהודית ולהרכב הערבי-היהודי של הרשימה המשותפת, ואף רואים חשיבות מהותית בהבנות ושיתופי פעולה עם כוחות דמוקרטיים יהודיים. עוד נמסר כי ישנה הסכמה על כך שחד”ש תוביל את הרשימה, ושיהיה בה ייצוג לנשים.

יו”ר הכנסת לשעבר, אברום בורג, השתתף כציר בוועידה ונשא מלים שבהם עמד על חשיבות השותפות היהודית-ערבית של חד”ש מול גל הלאומנות והגזענות ששוטף את הארץ ומאיים על הדמוקרטיה ועל המיעוט הערבי-פלסטיני בישראל.

בדיון השתתפו עשרות חברים יהודים וערבים, שהביעו מגוון רחב של עמדות. אלא שרובם ככולם הדגישו את המחויבות הערכית והפוליטית לעקרון שותפות המאבק של יהודים וערבים, אחדות מאבק המיעוט הערבי, וההרכב הערבי-יהודי של כל רשימה שחד”ש תהיה חלק ממנה.

בתום דיון של כחמש שעות, הצביע רוב מכריע של צירי המועצה בעד הצעת החלטה הקוראת להשלמת המו”מ להקמת רשימה משותפת רחבה ביותר של האוכלוסייה הערבית בשיתוף הכוחות הדמוקרטיים היהודיים, המבוססת על מצע חד”ש; תוף הותרת האופציות של בריתות אחרות, עם כוחות מרחוב הערבי והיהודי, פתוחות. להחלטה התנגדו 21 צירים ואילו שבעה נמנעו.

בשבת 17.1.2015 תתכנס שוב מועצת חד”ש, המונה כאלף צירים יהודים וערבים מכל רחבי הארץ, כדי לבחור את ששת המועמדים/ות הראשונים של חד”ש.