restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הצבא הדיח את רודן סודאן בעקבות המחאות ההמוניות; הפגנת סולידריות בת”א

11 באפריל 2019

 

צבא סודאן הדיח היום (חמישי) את הנשיא עומר אל-בשיר לאחר 30 שנות רודנות ושם אותו במעצר בית. זאת, לאחר שבועות של מחאות המוניות. עוד דווח כי הצבא הציב משוריינים על מנת לחסום את דרכי הגישה לארמון הנשיאות בבירה ח’רטום ועצר חלק מראשי המשטר. הצבא הודיע כי מעתה יתפרקו מוסדות השלטון, ייסגרו המעברים, יקום ממשל צבאי לשנתיים ומשטר חירום ל-3 חודשים. כמו כן, ובלחץ המפגינים, שוחררו כל העצירים הפוליטיים, ביניהם ראשי המפלגה הקומוניסטית, שהצטרפו למפגינים.

צבא סודן מסר בהודעה כי “למרות הסבל והבטחות השווא, העם הזה היה סלחני ועבר את השלבים בחוכמה, מה שמנע כאוס והתפרקות. מ-19 בדצמבר ועד עכשיו עבר על העם משבר חמור, אך המשטר לא התעורר. אנחנו מתנצלים על הפגיעה באזרחים, על השהידים והפצועים. מה-9 באפריל הזהיר הוועד הביטחוני את המשטר, אך לא נענה בחיוב. אני שר הביטחון, ראש הוועד העליון, מודיע על הפיכה צבאית כאשר הנשיא במקום בטוח”.

בנוסף לאל-בשיר, נעצרו גם אחמד הארון, יו”ר מפלגת השלטון האיסלאמית, ועלי עות’מאן טהה, סגן הנשיא לשעבר. בשעות הצהריים רבבות סודנים זרמו אל משרד הביטחון בח’רטום וצעקו “ניצחנו” והבטיחו להמשיך במחאה עד לשובה המלאה של הדמוקרטיה. עוד הם מסרבים לקבל את המשטר הצבאי שהוקם היום – במקום משטרו הרודני של אל-בשיר.

יצוין שבשבת הקרובה תתקיים בדרום תל-אביב הפגנת מחאה ביוזמת פליטים ומבקשי מקלט מסודאן. בגילוי דעת שפרסמו הם קראו לציבור הישראלי לתמוך במאבק העם הסודאני. ההפגנה תיערך בכיכר לוינסקי, שבסמוך לתחנה המרכזית, בשעה 14:00.

 

ההפגנה בתל-אביב בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/422988611782178