restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

עשרות אלפים חזרו לרחובות הערים: העם דורש צדק חברתי!

30 באוקטובר 2011

עשרות אלפי מפגינות ומפגינים חזרו לרחובות וכיכרות הערים במוצ”ש, ה-29 באוקטובר, ודרשו צדק חברתי ותקציב חברתי חדש – בהפגנות ועצרות שנערכו בצל ההסלמה בדרום ומזג האוויר הגשום. בתל אביב הפגינו יותר מ-50 אלף איש בכיכר רבין, אליה הגיעו בצעדה שהחלה מכיכר הבימה – סמוך למקום בו שכן מאהל רוטשילד. בירושלים הפגינו כ-3,000 איש בגן הוורדים מול הכנסת, בחיפה הפגינו כ-1,000 איש וברשל”צ מאות נוספים. הפגנות נוספות התקיימו בראש פינה, במודיעין ובקריית שמונה. ההפגנה שתוכננה להתקיים בבאר שבע בוטלה בהוראת המשטרה בשל ירי הרקטות.

דפני ליף, יוזמת המחאה, אמרה בעצרת בתל אביב: “אנחנו קוראים תיגר על השוק החופשי שהפך לחזירי ודורסני. השוק אולי חופשי, אבל אנחנו לא! ביום שני הכנסת חוזרת מפגרה ואני ממליצה לכולם להגיע למחאה שם, אחרי שחברי הכנסת סיימו את מסעות הקניות בשוק החופשי, אלא שהפעם הם חייבים לעבוד עבורנו. רובם טוענים שהם תומכים – שיוכיחו”. ליף הדגישה שהמחאה תמשיך בעוצמה, וחזרה על הדרישה לתקציב חברתי חדש ולביטול חוק ההסדרים: “אם נבחרי הציבור יודעים מה טוב להם, או יותר נכון מה טוב לנו – זה מה שהם צריכים לעשות”.

רביע פאהום, סטודנט לסוציולוגיה באוניברסיטת תל אביב, פעיל חד”ש וחבר במטה המאבק, נאם על הבמה ואמר: “מאבקנו המשותף הוא מאבק לעתיד טוב יותר של כל מי שחי פה – יהודים וערבים, גברים ונשים, חילונים ודתיים. אנחנו הסטודנטים לא יכולים לחזור ללימודים כאילו הקיץ היה רק עונה חולפת. לא נחזור לשגרה עד שנראה את השינוי” (לקריאת נאומו המלא של פאהום).

עוד נאמו בעצרת בת”א: ויקי וענונו, פעילה במאבק הדיור ואם חד הורית משכונת הקטמונים מירושלים, שקראה להפשיר את חוק הדיור הציבורי (לקריאת נאומה של וענונו); עו”ד יעל ברדה, ממובילות “מאבק העגלות”, שחזרה על הדרישה להחיל חוק חינוך חינם מגיל 0 (לקריאת נאומה של ברדה); וד”ר רונן ברוך, ממטה מאבק המתמחים. שני מפגינים נעצרו ע”י המשטרה בטענה שחסמו כביש.

המארגנים קראו לציבור לקחת חלק ביום שלישי, ה-1 בנובמבר (1.11.11), ב “שביתת העם” הראשונה – גם היא בדרישה לצדק חברתי ולתקציב חברתי (לעמוד האירוע של השביתה בפייסבוק).