restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

סגן שר האוצר בעקבות שאילתה של ח”כ חנין: הפרטת כי”ל היתה מיותרת

14 באוקטובר 2010

“תשאל אותי, לא בתפקידי כסגן שר אוצר אלא כאזרח המדינה, ההפרטה של כימיקלים לישראל היתה מיותרת לגמרי. אני חושב שהגיע הזמן, אפילו שעבר מספר שנים לא קטן, לנהל דיון ציבורי בנושא”. כך אמר ביום רביעי, ה-13 באוקטובר, סגן שר האוצר ח”כ יצחק כהן בתשובה לשאילתא של ח”כ דב חנין (חד”ש) בדיון מליאת הכנסת.

נושא התמלוגים של תאגיד כי”ל המופרט שבבעלות האחים עופר עורר דיון ציבורי נרחב לאחרונה, זאת על רקע פנייתו של ח”כ חנין לשר האוצר יובל שטייניץ. חנין ביקש משטייניץ לבחון מחדש את סוגיית התמלוגים שמשלמת כיל למדינה, בין השאר על ידי ועדת ששינסקי הבוחנת את תמלוגי הגז. כיום משלמת כי”ל למדינה 5% תמלוגים ממכירות אשלג, ומינרלים נוספים שהיא מפיקה מים המלח. ח”כ חנין ציין כי על התמלוגים לגלם גם את הנזק הסביבתי שנגרם על ידי מפעלי ים המלח לים המלח, והדגישה כי הנזקים אינם מגולמים בגובה התמלוגים המשולם למדינה.

בשאילתו ביקש ח”כ חנין מהשר שטייניץ להסביר מה בכוונתו לעשות בעניין. סגנו כהן השיב לו: “משרד האוצר מנהל בימים אלה דיונים עם כי”ל בכמה נושאים לרבות נושא התמלוגים. כשיסתיימו הדיונים אני אשמח לדווח לך ולכנסת”. חנין ביקש לדעת מה גובה המסים שמשלמת כי”ל, אולם נענה בשלילה על ידי כהן. “מכוח סעיף 231–234 לפקודת מס הכנסה, המידע המבוקש הנו בבחינת מידע חסוי שאין באפשרותי למסור”, אמר סגן השר. בנוגע לבקשת חנין לקבל את נתוני החכירה שמשלמת כי”ל, הפנה אותו כהן למינהל מקרקעי ישראל האמון על הנושא, וגם ציין כי ב־12 השנים האחרונות שילמה כי”ל כ־1.5 מיליארד שקל תמלוגים. “שאלותיו של ח”כ חנין חשובות וראויות וחשוב שיידונו בוועדות הכנסת”, הוסיף כהן. “בזמנו אני העליתי אותן השאלות הקשות ועד היום לא קיבלתי תשובה”.

עוד בנושא